manuele therapie

Hoe manuele therapie helpt om jou je snel beter te laten voelen

Manuele therapie kan snel verlichting geven bij veel aandoeningen waaronder:

• Lage rugpijn
  • Nek- en hoofdpijn
  • Schouder- en heupklachten

INTRODUCTIE

Heb je last van je rug tijdens bukken, zitten of opstaan? Of pijn bij het draaien van je nek? Vervelend, maar gelukkig niet het einde van de wereld. Manuele therapie kan snel uitkomst bieden!

BEHANDELING

Manuele therapie richt zich op het beter laten bewegen van gewrichten. Wij gebruiken het vooral bij de nek, bovenrug, lage rug, maar ook bij de heup, enkel en voet.

Door middel van een manipulatie, een snelle korte beweging van het te behandelen gewricht, wordt pijn snel minder en beweeg je ook meteen beter. Het zogenaamde manipuleren wordt vaak ‘kraken’ genoemd, vanwege het krakende of knappende geluid wat kan optreden. Dit geluid ontstaat als gevolg van een vacuümverplaatsing binnen het gewicht.

Een manipulatie zorgt voor een afname van pijn, waardoor je makkelijker kan bewegen. Wat weer heel belangrijk bij je herstel. Daarom geven wij je ook altijd oefeningen en bewegingsadviezen mee. Hierdoor nemen je klachten duurzaam af. Bekijk hier oefeningen bij lage rugpijn of hier voor oefeningen bij nekpijn.

Naast oefeningen en manuele therapie, maken we ook vaak gebruik van dry needling om je van die vervelende spierknopen af te helpen.

Eelco Bakermans, Manueeltherapeut bij Fysiofabriek.

AANDOENINGEN

Manuele therapie kan bij veel aandoeningen helpen en is toepasbaar op elk gewricht. Wij gebruiken het veel bij nekpijn, lage rugpijn, hoofdpijn, schouder- en heupklachten. Maak vandaag nog een afspraak bij onze manueeltherapeuten Carlien, Tjeerd en Eelco.