Bear Monkey Frogger

Over dit project

Bear, Monkey of Frogger, welk dier ben jij?

Bij Fysiofabriek houden ervan om effectieve oefeningen te geven. Waar we nog meer van houden is het geven van effectieve oefeningen die ook nog eens leuk zijn! Locomotion oefeningen zoals de bear monkey en Frogger zijn precies dat. Je werk tegelijkertijd aan het verbeteren van je kracht, controle en mobiliteit! Doe ze als je warming up, of als als training op zich.

 

Onze fysio Maarten laat je zien hoe het moet. Maarten is naast fysio opgeleid tot GMB Trainer. GMB is online platform voor leuke en effectieve trainingsprogramma’s met de nadruk op het leren van leuke skills met je eigen lichaam, physical autonomy zoals zij het noemen.⠀⠀

⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Uitvoering Bear 🐻

De Bear is een geweldige oefening om te werken aan de mobiliteit van je hamstrings, het ontlasten van je lage rug en het sterker maken van je schouders in de overhead positie. Begin in handen knieën positie op de grond. Je schouders zijn recht boven je handen en je heupen recht boven je knieën. Kom nu met je billen omhoog en naar achter (vergelijkbaar met een downaard dog uit de yoga). Verplaats je hand en je diagonale been. Let op probeer je been zo gestrekt mogelijk te houden. De Bear werkt goed bij lage rugpijn. Je rug wordt op een prettige manier opgerekt en je verbetert de coördinatie van je romp.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

 

Uitvoering Monkey 🙉

Vraagt jouw sport veel zijwaartse bewegingen? Bereid je lichaam eens voor met de Monkey. Efficiënt je gewicht van links naar rechts verplaatsen is wat je ervan leert en tegelijkertijd werk je aan sterke en stabiele schouders. Kom in een diepe squathouding. Als het nodig is om niet om te vallen, mag je ook op je tenen leunen. Verplaats je handen zijwaarts en duw actief je schouderbladen naar buiten. Maak een klein hupsje.

 

Uitvoering Frogger 🐸

Heb je moeite om in een diepe squat te komen? Geef de Frogger eens een kans. Een van de beste heup openers die er zijn én de spieren rond je schouderblad krijgen een flinke boost. Kom in een squathouding (zo goed en zo diep als je nu kan, hij gaat beter worden door de Frogger, echt waar!). Plaats je handen voorwaarts en duw actief vanuit je armen.. en Hup!

Categorie
Enkel, Heup, Knie, Rug, Schouder